Chiang Mai: Olifanten!! Dag 4! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Margot Veraart - WaarBenJij.nu Chiang Mai: Olifanten!! Dag 4! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Margot Veraart - WaarBenJij.nu

Chiang Mai: Olifanten!! Dag 4!

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

22 Oktober 2014 | Thailand, Chiang Mai

En toen was het zover! Om half 8 uit bed en om half 9 werden we opgehaald.
Ik heb gisteren gelijk maar een olifanten activiteit geboekt. Deze tour bestond uit het verzorgen van de olifanten. We zouden de olifanten voeren, een modderbad geven en daarna weer wassen in een meertje. Onderweg hebben we soyamelk gekocht voor de jonge olifant van 3 jaar.
We hebben een korte introductie gehad en daarna kennis gemaakt met de olifanten. We mochten ze voeren en moesten 'bon' zeggen als we de banaan gaven. We hebben de soyamelk gegeven en ervolgens zijn we gaan eten. We waren met een groepje van 6 personen tijdens de lunch. Daarvoor met zijn 4en. Een stelletje uit engeland en met de lunch was er nog een stelletje uit Frankrijk.
Het modderbad was echt SUPERGAAF om te doen! Die thai die zorgdragen voor de olifanten (mahauts) waren zo grappig. Het werd uiteindelijk een groot moddergevecht. Toen ik de modder in wilde stappen had ik niet verwacht dat ik tot over mijn knieën weg zou zakken. Een olifant lag languit en vond het heerlijk om met modder te worden ingewreven. De anderen waren wat meer actief en koppig. Vervolgens zijn we het meer in gegaan om ze weer schoon te schrobben. Met borstels en met emmers. Ook dit werd een groot watergevecht. De olifanten leken dit lekkerder te vinden. Ik heb de moederolifant geschrobt. Echt zo indrukwekkend en mooi! Ik stond bij haar hoofd en ze liet alles toe! Een van de jonkies was continu met zijn slurf water aan het spuiten. Erg grappig. Vervolgens hebben we nog wat met ze gechilld. Tijdens de groepsfoto werd ik bijna gelanceerd toen de babyolifant ineens met me wilde spelen en recht tegen me aan liep. Zonder enige moeite, zo sterk!
Op de terugweg lag iedereen te slapen. Ik ben daarna ook even gaan slapen voor 3uur ofzo. Toen ik wakker werd heb ik snel gedoucht en zijn er weer met de groep op pad gegaan. Deze keer waren er ook drie franssprekende canadese meiden bij. We zijn naar een jazz bar gegaan wat ontzettend leuk was. Er waren jamsessies dus elke keer speelden anderen mensen mee. Ik heb lekker wat mojitos gedronken. Een mojito kostte nog geen drie euro.
Voor de volgende dag wilden Xander, Toby en ik een scooter huren om wat rond te touren. En no worries, ik ga niet zelf rijden. Ik ga achterop. Ik denk dat ik uiteindelijk toch op de rechterrijbaan zou belanden dus dat is waarschijnlijk geen succes.

  • 22 Oktober 2014 - 21:23

    Mama:

    Heb net een heel verhaal getypt liep m'n telefoon vast

  • 22 Oktober 2014 - 22:02

    Suuz:


  • 22 Oktober 2014 - 23:34

    Mama:

    Margootje waarom kan ik de reacties niet lezen?

  • 23 Oktober 2014 - 04:45

    Margot Veraart:

    Omdat Suuz een emoticon heeft geplaatst en die zie je niet op de site. Een olifantje. ;)

  • 23 Oktober 2014 - 12:19

    Mama:

    Heb al gemaild via de site want ik kan m'n eigen berichten ook niet meer teruglezen.

  • 23 Oktober 2014 - 20:34

    Tante Dimphy En Oom Leo:

    Nou Margot, je hebt al heel wat meegemaakt en gezien op een paar dagen, spannend hoor, Leuk filmpje hebben we van je gezien met de olifantjes op de telefoon van je ma . Niet teveel op je blote voeten lopen, hoor, zegt een bezorgde tante Dimphy.

  • 24 Oktober 2014 - 13:27

    Annie:

    Leuk je verhalen zo te lezen, het is een prachtig land, maar pas op hoor en verder lekker genieten, ik blijf je volgen op de site. Heb je al een massage gedaan die is echt geweldig.

  • 28 Oktober 2014 - 20:39

    Mieke:

    Mooi verhaal Margootje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Tsja.. Ik ben nogal impulsief. Als ik iets in mijn hoofd heb dan moet dat ook. Vandaar een lastminute'je Thailand. 20 dagen en waarheen allemaal.. Geen idee!

Actief sinds 15 Okt. 2014
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 4796

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2014 - 06 November 2014

Op de bonnefooi naar Thailand!

Landen bezocht: