En dan is het ineens zo ver. Dag 1! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margot Veraart - WaarBenJij.nu En dan is het ineens zo ver. Dag 1! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margot Veraart - WaarBenJij.nu

En dan is het ineens zo ver. Dag 1!

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

18 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Thailand. Margot zou Margot niet zijn als er geen impulsieve acties zouden zijn. Hoe komt ze daar nou weer bij? Wispelturig? Nee joh! Maandag heeft ze een grandioos idee, Thailand! Donderdag is het ticket geboekt. Een week voor de vertrekdatum. Maar tsjongejonge. Waarom kan Margot nou weer geen genoegen nemen met een strandvakantie op Gran Canaria? Gezellig met dr mammie. Wilde ze eerst niet naar Aruba? Klopt allemaal. Even een samenvatting van de brainstorm sessies:
Aruba zat lang in mijn hoofd. Gezellig naar Cassie, paar keer daar t nachtleven in en verder (dacht ik) met mn mams op t strand luieren. Viel dat ff tegen dat moeders echt niet zo lang ging vliegen! En in mn eentje was het echt waaaayyyyy too expensive. Oke. Prima. Maar mijn laatste vakantie was in 2011, ik wil gegarandeerd schitterend weer. Moeders wil niet buiten europa, of nog beter gezegd: alleen spanje of canarische eilanden. En ik heb daar dus niks mee. Dus op vakantie met mijn moedertje was toch niet een goed idee. Vooral niet omdat mijn humeur wat vakanties betreft er ook niet beter op werd. Maargoed. Wat is dan goedkoop en leuk. Na wat gegoogle kwam ik op thailand. Een cheap asss ticket voor 20dagen! En t leven daar is zo goedkoop!
Prima. Doen we dat. En zo geschiedde.
17 oktober om 15:30 zou mijn vakantie beginnen en wauw wat was ik daar aan toe! Maar, ik hoefde me nergens op voor te bereiden. En toen ineens wel.. Die week na het boeken tot aan vertrek had ik nog niet zoveel besef. Ik heb, nu ik dit schrijf ook nog steeds, geen idee hoe of wat de planning is.
Pas donderdagavond nadat mijn visite weg was dacht ik: holyshit. Nu moet ik gaan slapen.. Morgen werken en daarna is op naar Schiphol! (Dat ik langs Suuz moest om die spullen te halen, backpack en noem het maar op.. Zorgde ook nog niet echt voor besef. En spullen pakken evenmin. )
Maargoed. Dinsdagavond toch alvast maar een vliegticket geboekt naar Chiang Rai. Vertrek: 19oktober, half8 's ochtends. Had ik in ieder geval voor Chiang Rai al duidelijkheid, want dat ligt in het noorden en die trein/busverbinding zoek ik daar wel uit.
Wel pittig aangezien ik pas om 21:00u 's avonds in mijn hotel was na aankomst in Bangkok.

Mijn reis is voorspoedig verlopen. Stoelen had ik al gekozen bij het boeken. WAUW! Wat een beenruimte! Lang leve de nooduitgang. Jammer dat slapen echt een drama was. Tijdens mijn tussenlanding op Abu Dhabi, die 3uur duurde, keek ik dan ook echt scheel van de slaap. Margot zou Margot niet zijn als ze.. Jawel. Niet VERKOUDEN is. Bedankt lieve Lindenberg bewoners.. ;) Het landen was dan ook huilen met de pet op, mijn hoofd en oren stonden op klappen.
Maargoed. Een vriendelijke meneer hielp mij tijdens de vlucht naar Abu Dhabi met de televisie en mijn tafeltje. Want ik had geen benul hoe dat werkte.
Tijdens de vlucht van Abu Dhabi naar Bangkok heb ik met een Arabier wat gekletst. Hij kwam zelf van Abu Dhabi. Gelukkig voor mij ging zijn grote vriend ergens anders zitten, er was nog een rij helemaal leeg. Grote vriend paste namelijk net in zijn stoel en aangezien ik aan de raamkant zat was dat nogal krapjes geweest. Samen met hen heb ik mijn visum aangevraagd, gepind en een taxi geregeld. Bij de taxiplaatsen hen bedankt en toen was ik onderweg naar mijn hotel.
Het hotel is prima, het enige wat ik wil is SLAPEN. Misschhien is dit een onsamenhangend verhaal maar ik heb nogal wat slaapgebrek. ;)
Bij mijn volgende wifi plek zal ik weer wat neerzetten.
Mam, ik leef nog steeds, ben niet aangerand, vergiftigd of afgezet. Don't worry, be happy! Ik heb er zin in! Thailand here i come!

  • 18 Oktober 2014 - 18:50

    Jouw Lieve Mama:

    Nou da's allemaal waar maar ik had je toch liever dichter bij huis gehouden. Je ligt nu te slapen en we hebben al geappd dus ik weet dat het goed met je gaat. Slaap maar lekker en succes met de volgende vlucht

  • 19 Oktober 2014 - 08:36

    Suzan:

    Margotje, jij bent er al op tijd bij met je eerste verhaal, volhouden zo! Dat is namelijk erg leuk voor de thuisblijvers! Neem daarin maar geen voorbeeld aan mij, ik was er namelijk nogal laks in. Fijn dat je goed bent aangekomen. Nu gaat het pas echt beginnen, stiekem ben ik best wel een beetje jaloers en begint dat reizen weer te kriebelen. Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal is daar. Veel plezier, hou ons op de hoogte en geniet ervan! Wij gaan strakjes lekker voetballen, dat zal wel tegenvallen zonder trainen tegen de nummer 2.

    XXX

  • 19 Oktober 2014 - 22:15

    Mieke:

    Goed uitkijken en niet met een Thaise man terug komen eey.

  • 20 Oktober 2014 - 21:07

    Ineke:

    Margot, we gaan je volgen!! Geniet maar lekker, en geen gekke dingen doen hoor!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Tsja.. Ik ben nogal impulsief. Als ik iets in mijn hoofd heb dan moet dat ook. Vandaar een lastminute'je Thailand. 20 dagen en waarheen allemaal.. Geen idee!

Actief sinds 15 Okt. 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 4800

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2014 - 06 November 2014

Op de bonnefooi naar Thailand!

Landen bezocht: