Chiang Mai! Dag 3! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Margot Veraart - WaarBenJij.nu Chiang Mai! Dag 3! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Margot Veraart - WaarBenJij.nu

Chiang Mai! Dag 3!

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

22 Oktober 2014 | Thailand, Chiang Mai

Volgende stop: chiang mai. Nu ik dit ga typen moet ik even omschakelen, ik wilde al in het engels typen haha. Ik praat alleen maar Engels sinds ik hier ben. Anyways:
Mijn wekker ging dus om 7uur. Ik wilde om 9u de bus hebben richting Chiang Mai. Uiteindelijk maar weer een tuktuk gepakt want anders zou ik nooit op dat busstation komen. Eenmaal daar wilde ik een kaartje kopen voor de bus en goh. Zat het me weer eens mee, maar niet heus. Alles vol. De eerste bus richting Chiang Mai ging om 13:45 en daar wilde ik dus eigenlijk niet op wachten. Het duurt ruim 3u eer dat je in Chiang Mai bent vanuit Chiang Rai. Achter me stond een Ierse jongen en samen met hem heb ik een taxi gepakt. Drie duur lang engels ratelen was wel even een uitdaging. Maar uiteindelijk is hij afgezet bij t station en ik bij mijn hostel. Waar het volgende weer gebeurde: avond ervoor voor 2dagen geboekt bij Kikie's House. Ze hadden t alleen niet doorgekregen, raar, want mijn boeking na aankomst in Bangkok was wel goed. Maargoed. GELUKKIG kon ik er blijven. Ik slaap in een kamer met 6 bedden. Ik kwam tegelijk met Xander, een portugese jongen met Engelse moeder dus hij spreekt vooral Engels.
Ik heb mijn spullen gedropt, en ben daarna gelijk op pad gegaan. Met een tuktuk ben ik naar de tijgertempel geweest. Ik ben met de kleinste tijgers op de foto geweest. Het was leuk. Maar enerzijds voelde t ook niet heel goed, die beestjes moeten maar met iedereen op de foto. Anderzijds was het leuker geweest om het met iemand te delen. Maar het was zeker weer een ervaring. Mijn tuktuk chauffeur heeft op me gewacht, hij heette mongól. Supergrappig. Margot en Mongól. Hij was erg aardig, kletste wat en was erg trots op zijn splinternieuwe rode tuktuk. Tijdens mij ritjes in de tuktuk ben ik maar begonnen met schrijven voor mijn waarbenjij.nu. ;)
Mongól heeft me naar de Wat Phrathat Doi Duthep gebracht. Naja. Naar de minibusjes die de berg opkonden. De tempel was waanzinnig mooi! Erg toeristisch. Ook de schattige kindjes in klederdracht vragen aan t einde: money? Er was een Thais vrouwtje die wilde met mij en de kinderen op de foto, dat was wat apart.
Bij de trap naar de tempel stonden weer kindjes. Ze vonden mijn iphone fantastisch en hebben dan ook heel veel fotos van zichzelf en mij gemaakt. Lang leve de selfies!
Het was erg druk bij de tempel maar echt heel mooi. Ik ben daarna teruggegaan naar t hostel waar Xander zei dat hij wat ging drinken met een groep en vroeg of ik mee ging. Ik heb snel gedoucht en daarna zijn we naar de shoppingmall gegaan. Samen met Xander, Lisa (engels), Toby (hoe grappig, ook engels), Maja (canadees) en Brian (australisch). We hebben wat gegeten en vervolgens over de markt gewandeld (ik heb weer haivanas slippers! 180baht. Dat is nog geen 5euro.) Daarna in een cafeetje naar livemuziek geluisterd en Leo bier gedronken. Lekker bier is dat! Smaakt niet zo bitter. We zijn rond 2u teruggelopen naar het hostel. Daar heb ik nog buiten gezeten met Xander en Maja. Maja wilde naar Brian dus dat was nog een avontuur. Uiteindelijk gingen we om 4u slapen. Het was een hele leuke, gezellige dag, gelukkig! We zijn snel gaan slapen want Xander ging ook naar de olifanten morgen. We zouden om 8u/half9 worden opgehaald. Dat word een kort nachtje...

  • 24 Oktober 2014 - 00:18

    Mama :

    Ook nog even hierop reageren. Heb de foto vd kindjes bij Hein op Instagram gezien. Zagen er inderdaad lief uit. De liefdesperiken zijn dus ook daar aanwezig hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Tsja.. Ik ben nogal impulsief. Als ik iets in mijn hoofd heb dan moet dat ook. Vandaar een lastminute'je Thailand. 20 dagen en waarheen allemaal.. Geen idee!

Actief sinds 15 Okt. 2014
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 4791

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2014 - 06 November 2014

Op de bonnefooi naar Thailand!

Landen bezocht: