Een dag in Chiang Rai, dag 2! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Margot Veraart - WaarBenJij.nu Een dag in Chiang Rai, dag 2! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Margot Veraart - WaarBenJij.nu

Een dag in Chiang Rai, dag 2!

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

21 Oktober 2014 | Thailand, Chiang Mai

Shit. Verkeerde volgorde bij t plaatsen van mn verslagen!

Dag twee bestond uit Chiang Rai. Ik heb het geweten. Om daar te beginnen in je eentje is geen goed idee. Het is minder toeristisch en verder was er voor een dag niet veel te beleven. Maargoed. Mijn uitgangspunt was de White Temple. Mijn wekker ging sochtends om half5, en om 5u werd ik gebeld door de wekservice van het hotel. Ideaal wat dat betreft, al had ik m eigenlijk niet nodig. Maar je weet maar nooit na zo'n lange reis. Na een heerlijke frisse douche kon ik via een pendelbusje naar t vliegveld terug. Daar had ik gelukkig al vrij snel gevonden waar ik moest zijn. Ik was voor de zekerheid vroeg gegaan en nu moest ik dan ook zeker anderhalf uur mezelf zien te vermaken. Lang leve gratis wifi!

Godverdomme. De helft van mn verhaal kwijt. Herstel typen: annuleren. In zo'n hobbelige tuktuk is t moeilijk typen.

Ja. Ik zit in een tuktuk inmiddels. Daar later meer over. ;)

Ik heb mezelf vermaakt door gezellig te kletsen met wat zatte mensen op de whatsapp. Het was natuurlijk een zaterdagavond. ;)
Ik heb mezelf op ontbijt getrakteerd maar die was eigenlijk overbodig. Ik kreeg ontbijt in t vliegtuig. Wat luxe. En dat voor een uurtje vliegen. :D
Eenmaal geland ben ik naar het toeristenbureau gegaan en heb ik wat info gekregen. Wel kreeg ik 3x een anfer vrouwtje want ze konden me niet goed te woord staan.
Ik ging voor een gratis minibustoertje waarbij ik wat bezienswaardigheden ging bezoeken. Echter, ik was net te laat voor de eerste ronde dus moest ik mezelf weer zien te vermaken. Ik ben maar in het park gaan zitten waar ik de plattegrond heb uitgespit en me heb verwonderd op het aantal mensen dat me groet en die met bloemen en kransen het monument van de koning gaan vereren. Koning Wim-Lex zou er jaloers van worden. De tour was interessant. Ontzettende mooie tempels al moet ik wel bekennen.. Heb je er een gezien, dan heb je ze bijna allemaal wel gezien. Vervolgens ben ik naar de witte tempel gegaan. Met een fiets taxi naar t station en daar een minibus. De witte tempel.. Ik stond echt perplex, wat is dat mooi! De binnenkant is dan in vergelijking tot zijn buitenkant en de andere tempels wat karig. Maar. Toen kwam het meest inspannende van de dag.. De bus naar Chiang Mai. Die heb ik NIET gevonden. Je zou toch zeggen dat je op het punt gaat staan wachten op de bus waar je ook bent afgezet. Niet dus. Na het gevraagd te hebben aan verschillende mensen liep ik toch wel een beetje met mijn ziel onder mijn arm. Terug naar de tempel dan maar. Daar zag ik een groepje europees ogende mensen en jawel.. Fransen! Zij hadden een auto gehuurd dus hebben ze me een lift gegeven naar t busstation. MAAR. Alle bussen waren vol. Een nachtje Chiang Rai dan maar. Naar een taxi en de naam van t hostel gegeven waar ik heen wilde. Taxichauffeurs zijn niet echt heel goed in kaartlezen of iets geloof ik. Hij kon het niet vinden en heeft me afgezet bij een of ander hotel in de buurt. En bedankt. Ik weer in de weer met mn kaart. Toen werd ik geholpen door een Thaise meneer die mij naar het hostel bracht. En geloof het of niet. Het Hostel was geen hostel meer. Enkel restaurant. Fuuhuckkkk ik begon al wat chagie te worden. Uiteindelijk heeft de thaise man me afgezet bij een hotel. Hij zei dat ik echt langs moest komen op zijn farm, maar ik wilde nog geen dag langer blijven dus heb hem vriendelijk bedankt. Ik heb zijn adres en nummer, ik mocht hem altijd bellen als ik problemen zou hebben in Chiang Rai. Dat was erg aardig. Ik heb nog wat gefacetimed en heerlijk geslapen! De wekker stond weer om 7u. Op naar Chiang Mai!

  • 24 Oktober 2014 - 12:25

    Mama:

    Hoi Margootje,
    Even hierop ook reageren eej hoewel ik dit allemaal al van je gehoord had via facetime.
    Ben benieuwd hoe het scooter rijden is gegaan dus ik wacht op je volgende verslag.
    Dikke kus,
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Tsja.. Ik ben nogal impulsief. Als ik iets in mijn hoofd heb dan moet dat ook. Vandaar een lastminute'je Thailand. 20 dagen en waarheen allemaal.. Geen idee!

Actief sinds 15 Okt. 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 4786

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2014 - 06 November 2014

Op de bonnefooi naar Thailand!

Landen bezocht: